Singapore

23 juli 2015 - Malakka, Maleisië

Lieve allemaal,

Wat een heerlijke stad is Singapore!
Het is er mooi, schoon (je krijgt een boete als je iets op de grond gooit of eet in metro's e.d.) en groen, en ook heel fijn: iedereen spreekt er perfect Engels:D Het voelt aan als een westerse stad, terwijl je toch nog gewoon in Azië bent. Het is natuurlijk heel anders dan landen als Myanmar en Cambodja, en ondanks dat wij het daar fantastisch vonden was het stiekem ook wel fijn om een klein weekje in een stad als Singapore door te brengen :)

De eerste dag kwamen wij laat in de middag aan. We zijn meteen naar Marina Bay gegaan voor het bekende Marina Bay Sands! Dit is een hotel met een skybar en observatiedek dat ook toegankelijk is voor niet-hotelgasten. Het lijkt op een surfplank op drie torens, maar is echt ontzettend gaaf om in het echt te zien, laat staan er bovenop te staan! Boven heb je een geweldig uitzicht over Singapore, en hier hebben we ook meteen onze duurste drankjes ooit gedronken;)

Dat is meteen het grote minpunt van Singapore: het is er gruwelijk duur. Voor een biertje betaal je zo 14 euro, als je goed zoekt kun je misschien een bar vinden waar het een tientje is. Maar we zijn tenslotte op vakantie, dus dan maar even duur;)

De tweede dag zijn we naar het Nationaal museum geweest, hebben we Marina Bay bij daglicht gezien en zijn we gewoon random door de stad gaan zwerven:) Romana vond al snel het kattencafe waar je, hoe verassend, met katten kan knuffelen terwijl je koffie drinkt. Hartstikke leuk:)
Vervolgens hebben we de Gardens by the bay gezien, waar ze een soort hoge gekleurde nepbomen hebben. Klinkt heel gek, dat is het ook, maar de foto's volgen;) Ze zagen er wel heel tof uit, en het schijnt dat ze allemaal goede dingen kunnen zoals energie opwekken e.d.
'S avonds zijn we gaan eten in Chinatown en hebben we hier nog even rond gewandeld.

Op maandag hebben we de Singapore zoo bezocht. Hier hebben we de hele dag rond gelopen (de koala's verdienen een aparte vermelding;) ) en zijn we zelfs blijven hangen tot 's avonds, voor de Night Safari! Dit is in een ander deel van het park, waar je overdag niet komt, en dan ga je met een open tram langs alle beestjes. Het leuke is dat ze in het donker allemaal veel actiever zijn dan overdag!

De volgende dag zijn we met de monorail naar Sentosa island gegaan. Hier hebben ze een mega aquarium, waar de haaien en roggen over je heen zwemmen. Ook hier hebben we ons een flinke tijd vermaakt met beestjes kijken, voordat we naar Little India gingen om hier te eten en de wijk te bekijken (tempels, moskeeën en veel mensen in traditionele outfits).

Op onze laatste dag in Singapore hebben we de metro gepakt naar Orchard road, eigenlijk de belangrijkste reden waarom veel mensen naar Singapore komen. We hebben veel mensen gesproken die van mening waren dat je in Singapore niet veel meer kan doen dan shoppen, shoppen en shoppen. Wij delen deze mening absoluut niet, we zouden ons hier makkelijk nog een tijd kunnen vermaken!
Maargoed, wij naar Orchard road en wat we daar aantroffen waren inderdaad mega shoppingmalls naast mega shoppingmalls naast mega shoppingmalls. En ja dat is leuk als je wilt shoppen bij Chanel, Gucci of Louis Vuitton, maar dat paste niet echt binnen ons budget;) we zijn nog even de H&M en de Topshop ingelopen, maarja, die hebben we in NL ook! Het bleef dus helaas bij windowshopppen, waarna wij in de bus stapten die ons naar Melaka, in Maleisië zou brengen. Daar zijn wij inmiddels, maar daarover de volgende keer meer.

Liefs van ons

1. Elly:
    23 juli 2015
    Singapore is natuurlijk een wereldstad, daar moet je betalen,maar Romana als je weer terug bent gaan we winkelen bij Primark,niet zo duur dus,groetjes en geniet er nog maar van!
  2. Mandy:
    23 juli 2015
    Oohh wat klinkt het allemaal heerlijk en leuk en relaxed! :D weet je dat er sinds kort ook een kattencafe in Amsterdam zit? Kun je bij thuiskomst nog eens nagenieten ;) wanneer laat je je mooie zelf ontworpen jurk zien? Xxx liefs!
  3. Joke Balkenende:
    23 juli 2015
    Romana van ons heb je ook een jurkje te goed, wat errug !alleen maar Windows shoppen! Om depressief van te worden , voor de rest dus afgezien de prijzen een super gave stad , zet ik op mn lijstje, knufs
  4. Ineke:
    24 juli 2015
    Eerlijk gezegd zou ik dat toch wel even willen zien ,maarja het zal voor mij wel bij Primark blijven.misschien kan je bij Primark patent op je model van je jurk aanvragen
  5. Els:
    26 juli 2015
    Vonden jullie het niet eng dat al die vissen over je heen zwommen. Wonderlijk Met die grote tanden. Oma els en gijsje
  6. Joke Balkenende:
    28 juli 2015
    Wat vreselijk eigenlijk om bijna drie maanden niet te shoppen ! Maar t klinkt als een gave stad!