Glenelg & Inverness

8 augustus 2023 - Inverness, Verenigd Koninkrijk

He allemaal, Romana is aan t lezen dus ik mag het volgende verhaal schrijven.

We zaten een paar dagen in Glenelg, een heel klein plaatsje waar de schapen en koeien letterlijk los over de weg lopen.

Op de tweede dag in Glenelg zijn we 's ochtends vertrokken over de veerpont naar Isle of Skye. Vlak naast de pont lagen een stel hele dikke zeehonden te slapen wat de kids natuurlijk hilarisch vonden. De wegen rondom Glenelg en op Skye zijn voor een groot gedeelte niet breder dan de auto met hier en daar een passeerplaats dus reizen gaat niet heel snel.

Rond een uur of 12 kwamen we aan bjj Portree, de officieuze hoofdstad van Skye. Een klein plaatsje met een pittoreske haven.

Na een stevige lunch zijn we doorgereden naar de Quirang, een stuk gebergte met een hoog Lord of the Rings gehalte waar we een paar mooie plaatjes hebben kunnen schieten.

Daarna via Kilt Rock, een zeekliff die lijkt op een kilt, door naar de Old Man of Storr. Dit is na verluid het mooiste stuk gebergte van Skye cq. Schotland. We hadden eerst bedacht dat we alleen naar het eerste uitzichtpunt zouden wandelen, maar het gebied was zo mooi dat we helemaal naar het einde en terug zijn gelopen. Een flinke klim (totaal ca. 2,5 uur) die best pittig was, maar zelfs de kids hebben 'm grotendeels zelf beklommen! Grote Mini wilde graag naar boven maar 'vond t een beetje jammer dat t zo ver was'!

Uitgeput beneden weer aangekomen zijn we terug gereden naar Portree. Met enige moeite (alles zat vol) konden we uiteindelijk eten in een Indisch restaurant.

Na het eten ging de pont niet meer, omgereden via de brug kwamen we 's avonds laat weer terug bij onze trailer. Gelukkig konden de Mini's slapen in de auto.

De volgende dag was iedereen nog redelijk uitgeput dus hebben we alleen het gebied rondom Glenelg verkent en zijn we in de speeltuin geweest.

Na de rustdag was het tijd om Glenelg vaarwel te zeggen en de reis te vervolgen naar Inverness, de noordelijkste stop van onze reis. Onderweg naar Inverness konden we een mooie tussenstop maken bij kasteel Urquhart, een ruïne aan Loch Ness. De rest van de weg voerde langs de oever van het Loch naar de stad.

Inverness noemt zichzelf de hoofdstad van de Highlands. Het heeft een prachtig kasteel (dat helaas in de steigers staat), een mooie kathedraal (in de vorm van de Notre Dame, met 2 'platte' torens) die vol zit met muizen die de mini's moesten zoeken en een hele mooie speeltuin met mini spoorbaan!

We zijn maar 2 nachten in Inverness gebleven en zitten nu alweer in de trein naar Edinburgh (Gwyn bleef achter in Inverness), onze laatste stop alweer en waar op dit moment het Edinburgh Fringe Festival plaatsvind (grootste kleinkunst festival ter wereld). Wisten we niet en we zijn zeer benieuwd!

Tot snel!

1. Elly:
    8 augustus 2023
    Jullie hebben een hoop gezien, maar wel vermoeiend, geniet nog even!!!
  2. Joke Balkenende:
    8 augustus 2023
    Ik ben jaloers, en zeer benieuwd naar de foto's.
    Gwyn blijft geheel achter?
  3. Romana:
    8 augustus 2023
    Aylin en ik vinden dat de auto Corrie heet, Mick blijft haar maar Gwyn noemen. Zo flauw. Maar idd, de auto is ingeleverd in Inverness.
  4. Jan S:
    Mooie reis👍
  5. Els.:
    9 augustus 2023
    Wat zien en beleven jullie veel Hele avonturen. Leuk
  6. Aaltje Schouten-Saarloos:
    9 augustus 2023
    Mooi om jullie reisverhalen te lezen Mick en Romana, wij zijn een aantal jaren geleden ook in Schotland en Engeland op vakantie geweest. De herinneringen komen door jullie verhalen boven. Een mooi programma, hebben jullie veel plezier in Edinburgh bij het fevestival