Edinburgh, de laatste stop van deze reis

12 augustus 2023 - Edam, Nederland

Hi,

We zijn alweer aangekomen bij het laatste stukje van de reis; Edinburgh. Hier keken wij erg naar uit, want we hebben alleen maar positieve verhalen over gehoord!

En inderdaad is Edinburgh net zo leuk als iedereen zegt. Wij hebben het geluk dat we er zijn met het Fringe festival, waardoor de stad heel erg vol is, maar iedereen in een soort van feeststemming is. Overal zien we straatartiesten en mensen die volledig verkleed flyers voor de verschillende shows uitdelen. We hebben geen shows gezien (kids verstaan het helaas niet) maar Liam heeft een indrukwekkende verzameling flyers weten te verzamelen 🤭

Uiteraard hebben we de Royal mile afgelopen (hoofdstraat), Arthur's seat beklommen zodat we een mooi uitzicht hadden over de stad, het kasteel gezien en nog veel meer. Wat wel grappig is trouwens, is dat ze iedere dag stipt om 13.00 uur een kanon afvuren bij het kasteel (met losse flodders uiteraard, niets gevaarlijks, maar geeft wel veel herrie). Toevallig hadden wij kaartjes gereserveerd om 12.30u dus waren wij om 13u in het kasteel. We hebben dus van redelijk dichtbij kunnen zien hoe dat kanon afgevuurd werd. Liam heeft de hele dag over niets anders gepraat dan de 'sandaal' (soldaat) die het 'kalon' (kanon) afvuurde en welk geluid (Booeeemm!) dat dan maakte.

Wij hebben ons dus wel vermaakt hier. Helaas zat het er na 4 dagen Edinburgh weer op en werden wij om half 5 vanochtend opgehaald bij ons hotel, door de taxi die ons naar het vliegveld zou brengen (toch nog in zo'n echte zwarte Britse taxi gezeten!). Anderhalf uur vliegen verder waren we weer op Nederlandse bodem, en inmiddels zijn de katten geknuffeld, is het gras alweer gemaaid (je kon Darwin al bijna niet meer zien) en zit de eerste was erin. Deze drie weken zijn voorbij gevlogen, maar wat hebben we veel gedaan en gezien. Binnenkort maar beginnen met Project fotoboek :)

1. Ineke:
    12 augustus 2023
    Een heerlijke vakantie gehad !!!
  2. Joke Balkenende:
    12 augustus 2023
    Wat fijn, heelhuids terug en wij zijn super benieuwd naar de foto's
    Welkom thuis
  3. Elly:
    13 augustus 2023
    Heerlijke vakantie!
  4. Aaltje Schouten-Saarloos:
    21 augustus 2023
    Volgens mij, afgaande op deze reisverhalen hebben jullie een top vakantie gehad, nog lekker nagenieten, lieve groet, Aaltje