Glasgow & de Highlands

3 augustus 2023 - Glenelg, Verenigd Koninkrijk

Hi,

Weer een update van ons, want inmiddels hebben wij Glasgow achter ons gelaten en zitten we alweer even in de Schotse hooglanden.

Over Glasgow zijn de meningen verdeeld; Mick vond het een erg mooie stad, Romana was er niet zo van gecharmeerd. Het is de grootste stad van Schotland, en bij een grote stad hoort natuurlijk veel drukte, veel herrie, veel daklozen en veel dronken mensen. Tja, en Aylin en Liam die daar dan met grote ogen naar kijken, niet zo prettig. Wij hebben in Glasgow wel ontzettend veel gezien; de kathedraal, de universiteit, etc. Genoeg mooie oude gebouwen te bekijken ;) Hier hebben we ook meteen kennis gemaakt met het beroemde Schotse weer. We zijn nu in Schotland en we zullen het weten ook! Tot aan ons ondergoed doorweekt in 10 minuten tijd :P

Na Glasgow hebben we de huurauto opgepikt en zijn we op weg gegaan naar Fort William. We hadden een klein autootje gehuurd, maar bij aankomst bleken die 'op' te zijn dus kregen we een Skoda Superb mee. Hmm, slagje groter dan gehoopt én natuurlijk links rijden, dus dit was even wennen. Gelukkig zijn Corrie (de auto) en wij inmiddels helemaal op elkaar ingespeeld;)

Onderweg naar Fort William zijn we gestopt bij Loch Lomond, het schattige dorpje Luss (waar Liam als lunch een bord haggis heeft weggewerkt) en bij allerlei viewpoints onderweg. Het uitzicht is na iedere bocht weer mooier dus je blijft foto's maken. Bij Glencoe nog even gestopt voor de three sisters (bergen) en een warme chocomel, voordat we doorreden naar ons tiny house.

Bij Fort William ligt het Glenfinnan viaduct, uit de Harry Potter films. Dit was natuurlijk grappig om te zien omdat het herkenbaar was, maar ook puur omdat het een prachtige omgeving is de moeite waard.

Ook hebben we het eerste stukje van de Ben Nevis route gelopen (Fort William ligt aan de voet van Ben Nevis, de hoogste berg daar in de omgeving). Poekie en Toetje Toeter wilden nog wel verder, maar dat leek papa en mama niet zo'n goed idee (je moet tenslotte datzelfde stuk ook weer terug).

En nu zijn we alweer in Glenelg! Wij wilden graag naar isle of Skye maar kwamen er al gauw achter dat accomodaties op het eiland in de zomer godsgruwelijk duur zijn. Glenelg is een dorpje op het vasteland, bij de ferry, waar de prijzen vopr accomodaties een stuk lager liggen. Aangezien de ferry er maar 10 minuutjes over doet was de keuze voor ons snel gemaakt. We gaan dus iedere ochtend met de auto de ferry op, en 10 minuutjes later zijn we op Skye:) Zo hebben we vandaag Dunvegan castle gezien, zijn we bij de Talisker brouwerij geweest en sloten we de dag af bij de Fairy pools. Morgen staan the old man of Storr o.a. op het programma.

Groetjes van ons!

1. Mick:
    3 augustus 2023
    De auto heet Gwynnevere
  2. Elly:
    4 augustus 2023
    Wat een indrukken zeker voor de kindjes veel plezier met jullie verdere avontuur !
  3. Ineke:
    Veel gezien!
    Vooral Skye klinkt magisch
    Veel plezier en mooi weer!!
  4. Els.:
    Els. Mooie avonturen Wat zien jullie veel fijne dagen
  5. Kleine zus:
    4 augustus 2023
    Wauw zeg ziet er geweldig uit ..dat links rijden vind ik best spannend .maar zal idd wel wennen
  6. Joke Balkenende:
    4 augustus 2023
    Echt Harry P ,sprookjesachtig.
    Talisker staat in m'n koelkast yeahhhh.
    Het Schotse weer hebben wij hier ook pfff.
    Tijd voor de zonnebank..