Maleisië: Melaka, Cameron highlands, Ipoh en Penang

31 juli 2015 - Langkawi, Maleisië

Lieve allemaal,

Een kort berichtje dit keer want wij duiken zo weer het strand op. We zijn inmiddels alweer een weekje in Maleisië en we vinden het hier heerlijk:)

We begonnen in Melaka, dit is een zusterstad van Hoorn, best grappig. Op het busstation werden wij aangesproken door een man, of wij al een accomodatie geboekt hadden? Ja, helaas voor hem hadden we al een hotel geboekt. Toen vroeg ie of ie ons dan voor een schappelijke prijs naar ons hotel mocht brengen? Tuurlijk mag dat. Hartstikke illegaal hier zo zonder officiële taxivergunning, maar wat geeft dat;)
Bij het hotel zei de man nog dat wij die avond welkom waren om bij hem wat te komen drinken in zijn guesthouse. Ach, waarom niet? Dus wij hebben die avond heel gezellig gezeten met deze man en nog twee backpackers die daar sliepen, en ineens was het 4 uur! Toen toch maar weer ons eigen hotel opgezocht:P
Daarna hebben we het stadje nog bekeken, hebben we een bus gepakt naar de Cameron highlands, (veel bergen en theeplantages) hier natuurlijk thee gedronken;) en vervolgens naar Ipoh. Ook hier hebben we het stadje bekeken, mooie gebouwen en moskeeën. Dat is trouwens wel een verschil met de vorige landen die we bezocht hebben: de Malay zijn praktisch allemaal moslim, hiervoor zijn we alleen boeddhisten en hindoes tegengekomen. En vrij streng ook: veel vrouwen dragen een volledig gewaad met sluier waardoor je alleen de ogen kan zien.

Na Ipoh togen wij naar Penang, een eiland dat met een brug verbonden is met het vasteland. Hier hebben we een heel oud Chinees huis vanbinnen gezien, veel street art (leuk!), meer moskeeën en Chinese tempels, en veel koloniale gebouwen. Wij zaten in Georgetown, het stadje op Penang. Voor de rest zijn er nog wat dorpjes aan de stranden en veel groen, maar de stranden op Langkawi schijnen mooier te zijn. Daarnaast is er in Georgetown het meest te beleven:)

Gisterenochtend hebben we de boot gepakt, en na 3 uurtjes waren we op Langkawi. Dit is een eiland dicht bij de grens met Thailand, en je kunt hier op het strand liggen, op het strand liggen, oja en op het strand liggen :P Dus dat is precies wat wij de komende dagen gaan doen:)

Liefs van ons

1. Joke Balkenende:
    31 juli 2015
    Gaat toch wel snel hè de dagen, ik heb net weer even alle foto's bekeken , wat een super reis dat tzal wel even wennen zijn bij thuis komst poe hee, het is hier weer es koud , maar morgen hebben we de Gay parade en wordt het iets van 28 graden ... heel even een zomer jurk aan ,natuurlijk wel een roze .knufs , Jan en mam
  2. Elly:
    31 juli 2015
    Hoi mick en Romana, jullie genieten maar, ik denk ik weet het bijna zeker dat jullie heel wat te vertellen hebben,een collega van mij is net terug uit Maleisië,heeft het ook geweldig gehad ! Groetjes Elly
  3. Els:
    31 juli 2015
    Bedankt voor de mooie kaart. Een leuke foto met jullie op de fiets. Wat hebben jullie het gezellig Heerlijk uitrusten op het strand. Lekker genieten Oma els en een pootje van gijs