Myanmar: Yangon

16 mei 2015 - Yangon, Myanmar

Mingalabar! ('Hallo' in het Birmees)

Morgen vliegen wij alweer naar Laos en zitten de eerste twee weken van onze reis er op! Myanmar is een prachtig land en twee weken is eigenlijk veel te kort. Helaas maakt de overheid het toeristen behoorlijk lastig om meer van het land te zien, veel gebieden zijn niet toegankelijk voor buitenlanders.
Yangon was onze laatste stop en ook hier hebben wij het naar ons zin gehad:)
Donderdag kwamen wij in de ochtend aan na de eerder beschreven bijzondere busreis;) Wij hebben die dag gebruikt om de stad te verkennen en 's middags zijn we naar de Schwedagon pagode geweest (niet te verwarren met de Schwezigon pagode in Bagan, de Birmezen zijn niet zo origineel wat namen betreft;) ).Dit is de grootste en belangrijkste pagode in Yangon.

Vrijdag zijn wij 's ochtends door de koloniale wijk gaan dwalen, totdat het tegen het middaguur wel erg warm werd. Om de hitte even te ontvluchten zijn we 's middags het Nationaal museum in gedoken.
Vandaag hebben we de Bogyoke Aung San (jaja:P) markt gezien, leuk om doorheen te wandelen, en zijn we 's middags een rondje door het park gaan lopen. In het midden van het park is een meer en daarin ligt een, tja, soort van boot, in de vorm van een grote zwaan. Dit schijnt een replica te zijn van de boot waarmee de koning vroeger over de Ayeyarwaddy rivier voer.

Grappig is dat deze stad 's avonds pas echt tot leven komt. Dan verschijnen er overal kraampjes met kleding, tassen, fruit, noem maar op. Het is dan zwartdruk op straat en op iedere straathoek staan plastic stoeltjes om een kraampje waar je voor omgerekend nog geen euro een bord rijst, noodles, verschillende soorten vlees of vis en zelfs gebakken krekels kunt krijgen. Je wijst aan wat je wilt eten en dit maken ze ter plekke voor je klaar, ontzettend leuk, en lekker! (Al hebben we de krekels niet geprobeerd, flauw hè?:P)

Onder het kopje 'foto's' hebben we trouwens een paar foto's geüpload. Dit zijn er niet zoveel want het duurde 100 jaar, maar dan krijgen jullie een beetje een indruk:)

Liefs van ons

1. Joke:
    16 mei 2015
    Wat ziet het er goed uit! En jullie natuurlijk ook lekker ontspannen, tis hier erg wisselvallig weer en niet zo warm , dikke kus
  2. Kwelma:
    Probeer die krekels ff
  3. Joke:
    17 mei 2015
    Lijkt mij een goed plan dat van die krekels beetje eiwitten en protaines kunnen geen kwaad ...
  4. Mandy:
    17 mei 2015
    Leuk!! 2 weken alweer, wat gaat het snel! De foto's zien er tof uit. Ik ben benieuwd hoe Laos jullie bevalt. Have fun, xxx
  5. Els:
    17 mei 2015
    Wauwie neef en nicht gaat weer super daar Xbox
  6. Emilie:
    21 mei 2015