Laos: Luang Prabang, Vang Vieng, Vientiane en Thakhek

24 mei 2015 - Pakse, Laos

Lieve allemaal,

Even een berichtje uit het zonnige Laos:)
Ons vorige bericht schreven we toen we nog in Myanmar zaten. Vanuit Yangon hebben wij het vliegtuig gepakt naar Luang Prabang, in het noorden van Laos.
Dit was nog een eng vliegtuigje ook; hij had propellers en maar 12 rijen met stoelen. Er zaten ook maar 12 mensen in, en dat is inclusief wij zelf;) Romana had niet zoveel vertrouwen in dit veredelde botsautootje, Mick vond het vooral erg grappig:P

Luang Prabang is een ontzettend leuk, klein stadje. Er zijn vooral veel tempels en 's avonds verandert de hele stad in een openlucht 'night market'. Iets waar wij erg blij mee zijn: Laos is Frans geweest, dus je kunt hier baguettes krijgen! Een welkome afwisseling na drie keer per dag rijst in Myanmar; )

Van Luang Prabang zijn wij naar Vang Vieng gegaan. Dit was, tja, niet helemaal wat we ervan verwacht hadden. Vang Vieng is net als Pai (in Thailand) vast een schattig dorpje geweest, een aantal jaar geleden, maar nu volledig uit z'n voegen gebarsten. Te veel Australische jongeren, te veel crappy hostels en te veel bars waar je emmers (ja echt) met drank kan bestellen. Een soort Chersonissos, maar dan voor Australische pubers:P
De activiteiten die je hier kunt doen zijn daarentegen wel heel leuk!
Wij zijn wezen tuben, dus met een band de rivier af, en we hebben hier een ballon vlucht geboekt!
Allebei erg leuk, maar vooral de luchtballon was erg gaaf:D

Vanuit Vang Vieng zijn we door gegaan naar Vientiane. Dit is de hoofdstad van Laos. Wederom een erg leuke stad, en wij hebben natuurlijk even op de Patuxai gestaan:) Mooi uitzicht op de stad.

Na Vientiane wilden wij graag naar Pakse, maar omdat we gelezen hadden dat je bij Thakhek een mooie jungle trekking van meerdere dagen kon doen, besloten we eerst naar Thakhek te gaan. Wat een vergissing was dat, zeg. In Thakhek is absoluut niets te doen, en alle (!) pinautomaten waren buiten werking. Dus daar zijn we maar heel gauw weer op de bus gesprongen. Geen jungle trekking of andere activiteiten helaas..

Nu zijn we dus alsnog in Pakse beland. Eens zien wat hier allemaal te beleven valt:)

Veel liefs van ons

1. Elly:
    Hoi Romana en Mick,
    wat een verhaal,vooral datvan het vliegtuigje,weet hoe dat voelde Romaan,ik bij een binnenlandse vlucht in Roemenië gezeten zat in mijn eentje hhelemaal voorin,de cockpit werd afgesloten door een gordijn dat heen en weer ging. Moedig een ballonvaart, ik met mijn hoogtevrees, wens jullie nog heel veel plezier! !!!!
  2. Ineke:
    24 mei 2015
    Heerlijk om weer wat te horen ,nou mijn complimenten en een eng vliegtuigje en een ballonvaart ,lef hebben hoor!
    ach julie komen vast nog wel ee trekking door de junglE ergens tegen.
    groetjes met een dikke knuffel van Moos
  3. Joke:
    24 mei 2015
    Wat een avontuur weer, heerlijk om gewoon ter plekke tekunnen bedenken waar en hoelang je ergens heen gaat ! Vrijheid.
  4. Joke:
    24 mei 2015
    Heet dat , jammer dat er van alles zo verziekt wordt...fijn om weer wat te kunnen lezen , knufs en kus vanuit een zonnig scheveningen
  5. Emilie:
    25 mei 2015
    Oei scary zo'n klein vliegtuigje zeg! Gelukkig zijn jullie heelhuids eruit gekomen haha. Ja dat tuben is erg toeristisch, zoiets had ik ook al gehoord laatst maar wel heel leuk! Geniet er lekker van
  6. Els:
    27 mei 2015
    Hallo Wat zien julle veel. Lekker genieten. Wel heel eng in die luchtballon zo hoog in de lucht heel veel plezier. Veel liefs oma en els en een pootje van gijsje