Laos: Pakse, Champasak en Don Det

29 mei 2015 - Don Det, Laos

Sabaidee!

Pakse beviel een stuk beter dan Thakhek, gelukkig :) Het is een schattig plaatsje, niet heel groot maar wel een ideale uitvalsbasis voor aactiviteiten in de omgeving.
Zo zijn wij vanuit Pakse een dag naar Champasak gegaan, om de Wat Phu Champasak te bekijken. Dit is een tempel in de stijl van Angkor en hoogstwaarschijnlijk voor Angkor gebouwd. Een mooi voorproefje op Angkor zelf dus:)

Hierna besloten wij naar Don Det te gaan, een eilandje in de Mekong. In het zuiden van Laos heb je de Si Phan Don, ofwel '4000 islands'. Het zijn er geen 4000, tenzij je alle grassprieten apart rekent, maar dat mag de pret niet drukken; ) Wij besloten een paar dagen op Don Det in een hangmat te gaan liggen en een boekje te lezen.
Dit is de dag dat wij aankwamen ook gelukt. De tweede dag zijn wij echter gaan kayakken en gisteren hebben we fietsen gehuurd om het eiland rond te fietsen. Tijdens het kayakken hebben we twee watervallen gezien en zelfs een paar dolfijnen! In dit deel van de Mekong leeft namelijk de Irrawaddy dolfijn, en als wij onze reisgids moeten geloven zijn er nog maar 20 van over. Helaas hebben we ze niet op de foto gekregen, daar zijn ze te snel voor.
Nu zijn we dus nog eventjes op Don Det, maar hierna gaan wij eens kijken of we de grens met Cambodja over kunnen.

Liefs van ons

1. Elly:
    29 mei 2015
    Heerlijk rustig in je hangmat een boek lezen is ook wel eens lekker, geniet ervan!
  2. Ineke:
    30 mei 2015
    Even lekker uitrusten met een boekje in hagmatje is ook even lekker en daarna weer knallen.want ik vind dat jullie gaan als een speer, alweer een maand.niet te geloven ,maar als je naar Moos kijkt die raakt steeds meer gewend aan ons ritueel.
    die wil niet meer terug als jullie terugkomen.