Maleisië: Tioman, Kuala Lumpur en de vlucht naar huis

24 augustus 2015 - Amsterdam, Nederland

Lieve allemaal,

Voor de volledigheid en voor de mensen die wij volgende week pas zien nog het laatste stukje van onze reis.

Tioman is een eilandje aan de zuidoostkust van Maleisië. Veel mensen komen hierheen om td snorkelen en te duiken, want het leven dat zich daar onder water afspeelt schijnt spectaculair te zijn! Dit wilden wij natuurlijk zelf ervaren, en van de 4 dagen op Tioman hebben wij er 4 onder water doorgebracht;) Romana heeft hier haar Padi Open water gehaald en Mick ging mee voor de lol:P We hebben hier o.a. een wrak, drie (!) Grote schildpadden en heel veel mooi koraal gezien :) En natuurlijk onwijs veel gekleurde vissen in allerlei soorten en maten! Ook kwam er nog een black tip shark voorbij flitsen, maar die was zo snel voorbij dat we hem nauwelijks hebben kunnen zien. Het smaakte in ieder geval naar meer en we vonden het dan ook jammer dat we Tioman weer moesten verlaten.

Na een lange busrit kwamen wij aan in Kuala Lumpur. Na het rustige Tioman was deze drukke, grote stad weer even omschakelen maar daarom niet minder leuk! KL is de hoofdstad van Maleisië en is niet echt te vergelijken met andere grote Aziatische steden. Het zief er allemaal niet zo modern en gelikt uit als in Singapore maar het is wel degelijk een stuk moderner dan bijv. Bangkok of Hanoi.
In KL hadden wij drie dagen om de stad te bekijken, dus wij hebben hier veel gelopen. Zo hebben wij o.a. de KL tower, de nationale moskee en uiteraard de Petronas towers bezocht:)

En toen zat het er alweer op! Na 4 maanden was dan toch het einde van onze Azië reis aangebroken en was het tijd om richting het vliegveld te gaan. Na een hele dag in het vliegtuig was het erg leuk dat zo'n grote groep ons stond op te wachten! We waren blij om iedereen weer te zien:) Ook Moosje kwam ons luid knorrend tegemoet lopen en heeft het ons duidelijk vergeven dat we hem 4 maanden lang bij zijn opa en oma achterlieten;)

Maar een ding is zeker: onze backpacks gaan nog niet bij het grofvuil;) We hebben onwijs veel gezien en gedaan, meerdere dingen van onze bucketlist kunnen afstrepen en ontzettend veel lieve mensen ontmoet. Maar tegelijkertijd zijn er ook nieuwe landen en plaatsen op ons lijstje verschenen, die wij in de toekomst zeker willen bezoeken. Voor nu blijft dat nog even toekomstmuziek, en gaan wij eerst genieten van het feit dat wij weer thuis zijn, in ons eigen bed kunnen slapen en geen nachtbussen meer hoeven te nemen :P

Liefs van ons

1. Elly:
    24 augustus 2015
    Wij zijn ook blij dat jullie er weer zijn,alleen knorren we niet zo als moosie!