Israël: Deel 1 (het noorden)

28 juni 2016 - Tiberias, Israël

Lieve allemaal,

Het eerste berichtje van ons vanuit Israël :)
We zijn hier nu bijna een week en zullen even een korte update plaatsen over het noorden van Israël.

De gekkigheid begon al op Schiphol; waar je normaal gesproken bij de gate alleen nog je boarding pass laat scannen, werd iedereen nu een voor een ondervraagd voordat we aan boord mochten. Gekke Israëlische mensen:P Ook op Tel Aviv kregen we pas een stempel toen we vertelden hoe lang we wilden blijven, met wie, waarom, en welke plaatsen we zouden aandoen. (Je mag namelijk officieel geen Palestijns gebied in, dan zetten ze je zonder pardon weer terug op het vliegtuig:P)
Dit hebben wij dus even verzwegen, maar gaan wij heus wel proberen natuurlijk! ;)

Tel aviv zelf is een grote, bruisende stad en vooral heel hip. Je ziet hier veel jonge, mooie mensen flaneren over de boulevard en 's avonds onderweg naar hippe nachtclubs e.d. Wij hebben door de stad gewandeld en waren voornamelijk gecharmeerd van Jaffa, het oude gedeelte van de stad. Hier waan je je een beetje in Fata Morgana zoals in de Efteling:P

Na Tel aviv gingen we met de trein naar Akko. Dit is een stad in het noorden, waar de belangrijkste bezienswaardigheid een megagrote moskee is, geïnspireerd op die in Istanbul. Akko is overwegend moslim, dus hier zijn wij een nacht langer gebleven vanwege de sabbat. De rest van het land ligt namelijk stil van vrijdagmiddag tot zaterdagavond.

Vervolgens zijn wij op de bus gesprongen naar Nazareth. Hier heeft de annunciatie van Jezus plaatsgevonden en hij heeft hier schijnbaar ook een groot deel van zijn jeugd doorgebracht. Nazareth is wel een stuk kleiner dan wij verwacht hadden, maar erg sfeervol. Het is leuk om hier zonder kaart door de steegjes te dwalen en kijken waar je uit komt:)
Mick heeft hier trouwens iets aan de computer van de eigenaar van het guesthouse gedaan, waardoor wij meteen uitgenodigd werden om bij hen te eten:P En ja, het was erg lekker!

Maar nu zitten wij alweer in Tiberias, vanochtend hebben we vanuit Nazareth de bus gepakt. Tiberias ligt aan het meer van Galilea, hier zou Jezus over het water gelopen hebben. Het plaatsje zelf is ook erg gezellig, of het over water lopen ons ook lukt gaan wij morgen uitproberen; )
Ons volgende bericht zal vanuit Jeruzalem zijn, dat is de volgende stop. Voor nu,

Liefs van ons

1. Mandy:
    28 juni 2016
    Leuk! Avonturiers zijn jullie ook. Have fun en ik ben benieuwd naar de foto's! Xxx
  2. Aaltje Schouten-Saarloos:
    28 juni 2016
    Hoi Mick en Romana, wat leuk om jullie zo weer te volgen!!!
    Heel veel plezier daar lijkt mij een boeiende ervaring
  3. Joke Balkenende:
    28 juni 2016
    Gaaf! om op die plekken te zijn waar Jezus gelopen en gewoond heeft, lijkt mij giga bijzonder..
  4. Ineke:
    28 juni 2016
    Heerlijk om dit weer allemaal te lezen ,geniet ervan en doe voorzichtig!
  5. Elly:
    29 juni 2016
    Heel veel plezier daar, goed dat erzoveel
    Veiligheidsmaatregelen zijn, geeft een goed gevoel, geniet ervan!
  6. Els:
    7 juli 2016
    Wat leuk dat jullie geschreven hebben De reis begint heel spannend. Leuk hoor. Geniet er maar van. Veel liefs oma en Els en gijsje