Maleisië: Cherating, Taman negara & Mersing

15 augustus 2015 - Tioman, Maleisië

Selamat siang! ('Goedendag' in het Maleis)

Even een berichtje vanaf het tropische Tioman :) Hier zijn wij vanochtend aangekomen, na een paar dagen in Cherating en Taman negara.

In het vorige stukje schreven we dat we misschien via Cherating het NP in wilden, omdat je dan een niet-toeristische route van twee dagen kon doen. Dit ging helaas niet door omdat dit gebied ondergelopen is door zware regenval!

Wel hebben wij in Cherating vuurvliegjes gezien:) Na een dag aan het zwembad zijn we 's avonds in een bootje door het mangrovebos gevaren. We mochten geen telefoons, camera's of andere dingen mee die licht konden geven. In het pikdonker zagen we toen ineens allemaal kleine lichtpuntjes! De gids had een klein lampje bij zich waarmee hij een soort lichtsignalen uitzond, waardoor de vuurvliegjes op de boot af kwamen. Stiekem heel mooi om te zien, al die dansende lichtjes om je heen. Leuke beestjes:)

Na Cherating gingen wij met de bus naar Jerantut, de poort naar Taman negara. Omdat de route vanuit Cherating ondergelopen was waren wij gedwongen de toeristische kant van het park in te gaan. Het was hier inderdaad ontzettend druk, maar veel mensen deden alleen de Canopy walk. Dit is een korte route over een houten brug, hoog tussen de bomen in. Deze route hebben wij ook gelopen, wat erg leuk was, maar met een iets langere terugweg. Er loopt namelijk een route iets dieper het park in en via een andere weg weer terug. Deze route stond in het begin goed aangegeven, maar na een halve jungletocht-zonder-gids verdwenen deze ineens en beseften we dat het misschien niet zo handig was om een jungle trekking te doen zonder gids.. Op goed geluk liepen we maar door, en inderdaad: na een paar uur kwamen we weer uit bij het startpunt. Spannend was het wel;)

Vanuit Jerantut togen wij weer naar de kust, naar het plaatsje Mersing. Hier hadden wij slechts 1 overnachting omdat er in Mersing zelf niet zoveel te doen is, maar hier wel de boot naar Tioman vertrekt.

Dus vanochtend stonden wij om 6 uur naast ons bed, zodat we om half 7 bij de pier konden zijn. De boot vertrekt namelijk heel vroeg en deze wil je niet missen. Inmiddels zitten wij lekker op de veranda van ons bungalowtje:)

Liefs van ons

1. Joke Balkenende:
    15 augustus 2015
    Zo dan, een half uurtje om je op te knappen , wow Romana !
  2. Ineke:
    18 augustus 2015
    Spannend maar aub niet meer van die enge dingen doen, nu AFTELLEN
    Ik ben ook heel nieuwsgierig naar de fotos.
  3. Emilie:
    21 augustus 2015