Cambodja: Sihanoukville, Koh Rong Samloem en Kampot

15 juni 2015 - Kâmpôt, Cambodja

Sues Dey! (Spreek uit als Soe-ez-daai, betekent 'hallo' in het Khmer)

Wij zijn weer terug in de bewoonde wereld en kunnen dus weer een nieuw verhaal uploaden. In het zuiden van het land ligt Sihanoukville en daar hadden wij ons vorige stukje geschreven. Sihanoukville ligt aan de kust en je kunt hier niet veel meer doen dan aan het strand liggen, door het dorpje wandelen en lekker eten. Er zijn geen specifieke bezienswaardigheden of activiteiten die je kunt ondernemen (behalve duiken, maar daarover later meer) dus wij hebben hier maar aan ons bruine kleurtje gewerkt;)

Vanuit Sihanoukville hebben wij de boot gepakt naar Koh Rong Samloem. Voor de kust liggen namelijk een aantal eilandjes, waarvan de meeste onbewoond zijn. Koh Rong en en Koh Rong Samloem zijn de twee grootste eilanden en hier kan men wel overnachten. Omdat Koh Rong, het grootste eiland, veel bezoekers trekt die de Thaise eilanden te druk vinden, zijn er de laatste jaren ontzettend veel hotels, bars en restaurants bij gekomen. Koh Rong Samloem daarentegen heeft slechts een paar basic bungalowtjes, geen bars en is daarom veel rustiger. Wij besloten om naar Koh Rong Samloem te gaan en hebben 5 dagen op een wit bountystrand gelegen en in een helderblauwe zee gezwommen. Heerlijk!

Mick heeft hier zijn advanced open water gehaald, wat betekent dat hij nu tot 30 meter diepte mag duiken! (Voorheen mocht hij tot 15 meter)
De rest van de dagen hebben wij doorgebracht met luieren op het strand, een boek lezen in de hangmat, snorkelen, en kaarten met het personeel (er waren maar twee andere gasten en die bleven vreemd genoeg steeds in hun bungalow). Erg leuk allemaal:)

Omdat wij in Siem Reap van Sri de tip hadden gekregen om naar Kampot te gaan, werd dat onze volgende bestemming. Vandaag hebben wij het stadje bekeken, en het is inderdaad erg leuk, maar wel klein. In een dag kun je makkelijk de hele stad zien. Daarom hebben wij morgen een trip naar Kep op de planning staan. Kep is een dorpje dat hier 25 km vandaan ligt, en schijnt volgens de locals ook de moeite waard te zijn. Wij zijn benieuwd, jullie horen binnenkort hoe het was:)

Liefs van ons

1. José Burghouts:
    15 juni 2015
    Leuk al die verhalen! Dan heb ik nog een beetje een idee waar jullie uithangen ;-) Van Mick krijgen we vooral foto's van zwembaden en bier namelijk, maar jullie zien nog andere dingen ook! Groetjes.
  2. Ineke:
    Niet verkeerd
  3. Elly:
    15 juni 2015
    Genieten, duiken, uitrusten! !!!!
  4. Nathalie:
    16 juni 2015
    Hee Romaan en Mick! Wat een leuke verhalen! Klinkt erg goed allemaal! Nog geen last van heimwee als ik het zo lees?
  5. Joke Balkenende:
    20 juni 2015
    Verkopen ze er ook bountys? Goed blijven smeren..klinkt zoooo lekker , hangmatje lekker eten , boekje erbij zalig