Cambodja: Kep, terug naar Phnom Penh en de boot naar Vietnam

19 juni 2015 - Tân Bình, Vietnam

We zijn in Vietnam!

Maar daarover later meer, we zullen eerst vertellen wat we de afgelopen dagen hebben gedaan :)

Vanuit Kampot zijn we een dagje naar Kep geweest. Kep is een schattig klein plaatsje, vooral bekend om de 'Kep crab', die Mick natuurlijk moest proeven;) Romana vond het maar zielig voor de krabbetjes..
We zitten nu alleen in het laagseizoen en Kep was dus best wel, tja, leeg. Waarschijnlijk is het in het hoogseizoen een stuk drukker en is er dan ook meer te doen dan nu.
De rit terug met de tuktuk was wel erg leuk:P Heen hadden we de bus gepakt, maar tuktuks zijn veel leuker om in rond te rijden:)

Na het dagje Kep zijn we weer naar Phnom Penh gegaan. Hier waren we al geweest, maar vanaf PP kan je met de boot naar Vietnam in plaats van met de bus! Dat was de omweg wel waard, vonden wij:)
En omdat PP zo'n leuke stad is zijn we er een extra dag gebleven. Wij hebben toen een fietstour gedaan, wat echt veel leuker is dan zelf een fiets huren en rondrijden, omdat je nu op plekken komt waar je zelf niet zo snel zou komen. Je ziet dus veel meer! Zo zijn we o.a. met de ferry naar de andere kant van de rivier gegaan om daar langs huizen en rijstvelden te fietsen.

Na het fietsen is Mick nog naar de kapper geweest in PP. Dit gebeurt daar gewoon op straat, en die mensen spreken maar een paar woorden Engels dus het is altijd maar afwachten wat ze ervan maken. Foto's volgen binnenkort; )

Voordat we PP verlieten hebben wij nog een massage geboekt bij de zogenoemde 'seeing hands'. Hier zijn blinde mensen in dienst die opgeleid zijn tot masseur/masseuse. Zeker een aanrader!

Toen was het tijd om het fijne Cambodja te verruilen voor Vietnam. Het stuk met de boot was erg mooi, helaas gaat de boot tot aan Chau Doc en niet tot aan Ho Chi Minh City. Hier hebben we dus nog een bus gepakt.
Dit was een zogeheten 'sleeper bus' en in plaats van stoelen stonden er allemaal bedjes! Heel grappig:P

Nu zijn wij aangekomen in Ho Chi Minh City en gaan we morgen eerst de stad verkennen. Voor nu alvast welterusten,

Liefs van ons

1. Elly:
    20 juni 2015
    Wat genieten jullie toch! ben benieuwd hoe mick er nu uitziet
  2. Ineke:
    20 juni 2015
    Prachtig,het voordeel als het rustiger is dat je meer tijd krijgt om alles te zien,heb je ook nog een foto gemaakt van de bedjesbus ,lijkt me id hilarisch
    dikke kus Ien
  3. Joke Balkenende:
    20 juni 2015
    Zo grappig de bus, en de kapper , gewoon maar ondergaan dan komt het goed , het weer hier is wisselvallig , echt geen zomer bah jullie missen niks dikke knufs
  4. Mandy:
    23 juni 2015
    Wauw Romaan! Wat maken jullie veel mee! Jullie hebben al zoveel gezien en gedaan. Mooie foto's ook! (Die ene spin in je bed, omg!) Goed om te zien dat jullie samen zo genieten en plezier hebben. Is je scriptie ondertussen al goedgekeurd en afgesloten met een dikke voldoende? :D Liefs!