Portugal - Sintra

23 augustus 2022 - Lissabon, Portugal

Hola!

Weer een berichtje van ons:) De afgelopen dagen hebben wij ons goed vermaakt. Vanuit Coimbra namen wij de hoge snelheidstrein naar Lissabon, dit vonden vooral de mannen erg leuk. Aylin en mama begrepen de fascinatie voor die trein niet zo, maar we waren er wel lekker snel!

Lissabon was echter niet de eindbestemming die dag, maar Sintra. Dus we namen nog een trein en klommen vervolgens met de bagage de berg op naar onze accomodatie. Sintra ligt een stuk hoger en bezaaid over het hele gebied staan paleizen en kastelen. Palacio da Penha en Castelo dos Mouros hadden wij tijdens een eerder bezoek al gezien, dus daar zijn wij nu niet geweest. Quinta da Regaleira en Palacio Monserrate hebben wij wel bezocht.

Aylin en Liam vonden het verrassend genoeg ook best leuk, vooral de tuinen eromheen waar ze konden rennen. Wel waren er veels te weinig speeltuinen, tja.. Gelukkig hadden we leuke buren in het guesthouse met kleine kinderen dus dat maakte een hoop goed.

Mick vond in de untapped app een lokale  brouwerij, dus die konden we natuurlijk niet overslaan tijdens onze tour de Sintra;)

Hierna was het helaas alweer tijd om in te pakken. Een volgende keer zouden wij hier  sowieso weer heen gaan als we in de buurt zijn, ondanks dat we er al meerdere keren geweest zijn. Wát een fijne plek is dit!

Vanwege de extreme hitte ging echter alles dicht, omdat je er bij calamiteiten niet zo makkelijk weg komt, o.i.d.

Dus nu zitten wij in Lissabon en ook dat bevalt erg goed! Hierover later meer,

Ciao!

1. Ineke:
    23 augustus 2022
    Is het uit te houden als het zo warm is of hebben jullie daar een zwembad(je)?
  2. Joke Balkenende:
    23 augustus 2022
    Mooi Sintra , nog spannende prinsen en prinsessen verhalen verteld??