Portugal - Coimbra

18 augustus 2022 - Coimbra, Portugal

Hola,

De afgelopen paar dagen in Coimbra waren heel relaxed. We hadden een luxe hotel geboekt mét zwembad, en dat bleek een schot in de roos. Aylin en Liam wilden voornamelijk zwemmen en naar de bijbehorende speeltuin. Dat papa en mama ook de stad wilden zien vonden ze maar flauw. We hebben dus een compromis gesloten en hebben 's ochtends de stad bekeken en 's middags aan het zwembad gelegen.

Coimbra ligt op aardig wat heuvels dus het was weer een flinke work-out, maar we hebben de kathedraal (oude en nieuwe), universiteit (een van de oudste universiteitsgebouwen van Europa), schattige steegjes, de botanische tuin, pittoreske straatjes etc. allemaal gezien (op een behoorlijk tempo, op verzoek van mini 1 en 2 want het zwembad wacht ;) ).

Waar Aveiro na Porto lekker klein en dus knus en compact was, is Coimbra echt een grote (studenten)stad. Wij hebben de belangrijkste bezienswaardigheden nu gezien, maar je zou hier zo nog een paar extra dagen kunnen zitten en niet dezelfde dingen hoeven zien.

Wij trekken echter door, want Sintra wacht! Hier hebben wij heel veel zin in, want Sintra is echt prachtig, weten wij van een eerder bezoek. Eens zien wat onze nieuwe reisgenootjes ervan vinden:)

Ciao!

1. Joke Balkenende:
    18 augustus 2022
    Dat doen jullie goed en ohh dat kasteel gaan de minies leuk vinden , wel vertellen dat er een prins en prinses woonden he , ik vertelde Mick dat Jan vroeger een prins was en ik assepoester... tja of hij dat echt geloofde weet ik niet hij vroeg toen wel of Piet En Meta dat ook waren geweest .. jaha dat was doornroosje met haar prins....heeft ie dat nooit verteld???
  2. Aaltje Schouten-Saarloos:
    22 augustus 2022
    leuk hoor om op deze manier te reizen met de kinderen, fijn dat het zo geod gaat