Myanmar: Mandalay

5 mei 2015 - Mandalay, Myanmar

Lieve allemaal,

Ons eerste berichtje is vanuit het bloedhete Mandalay!
Mandalay is de tweede stad van Myanmar (Yangon is de grootste) en is precies wat je ervan verwacht: groot, chaotisch, druk maar ook ontzettend gaaf!
Het is hier ook onwijs stoffig en in combinatie met de temperaturen zijn we continu bedekt met een zwart laagje viezigheid:P Wij vinden Mandalay nog het meest lijken op Medan, dus voor degene die daar geweest zijn; dan kunnen jullie je er iets bij voorstellen:)

Het kostte wel even tijd om hier te komen. Na 12 lange uren waren we op Bangkok, waar we van Suvarnabhumi (internationale vliegveld) naar Don Meang (regionale vliegveld) moesten (want hè, dat is zo handig:P).
Dat kan heel makkelijk met de bus, maar onze bus ging halverwege stuk! Dus zat er niets anders op dan te wachten op de andere bus die ons kwam oppikken en gelukkig ruim op tijd op Don Meang afzette. Toen was het nog maar twee uurtjes vliegen naar Mandalay.

We hebben hier een heel chill hotel, midden in het centrum. Beter kon niet!
Dus gisteren zijn we meteen na aankomst de stad gaan verkennen. 's Avonds vonden we een nachtmarktje met allemaal soorten groente, fruit en kruiden (Ineke had dit fantastisch gevonden). Vandaag hebben we het paleis bezocht, wat heel groot is en midden in de stad staat. Daarna zijn we Mandalay Hill op geklommen. Dit is een flinke heuvel maar wij dachten dat doen we wel even;) Het bleek steiler en hoger dan wij dachten, na anderhalf uur stonden we pas op de top. Maar dan heb je ook wat; een mooi uitzicht over Mandalay én we hebben de wijzende Buddha gezien!
(Deze Buddha staat en wijst in de verte, dit schijnt de enige te zijn in heel Myanmar, de rest van de Buddha's zit gewoon een beetje te chillen;) )

Mick is trouwens echt een attractie hier met zijn twee meter, haha! Al zijn hier sowieso een stuk minder toeristen dan in bijv Thailand of Indonesië, want ze staan ons ongegeneerd aan te gapen en maken stiekem foto's van ons (voornamelijk Mick).

Nu zijn we even terug in het hotel, straks gaan we verder op tempeljacht.
Morgen zijn we nog even in Mandalay en daarna gaan we met de bus door naar Bagan.
Of we daar wifi hebben is nog even afwachten, maar dan horen jullie weer van ons!

Liefs van ons

1. Mandy:
    5 mei 2015
    Wat een leuk verhaal! Fijn om te horen dat jullie goed aangekomen zijn. En leuk om te bedenken dat jullie straks als attractie in andermans fotoboek staan :p Momenteel regent, onweert en waait het hier nogal dus je verhaal is jaloersmakend ;) Geniet ervan! Veeeel plezier. Liefs Mandy
  2. Elly:
    5 mei 2015
    Hoi MIck en Romana,ben blij dat jullie het naar je zin hebt,hier onweer en dus benauwd, leuk van jullie te horen, geniet van jullie reis en tot horens!
  3. Coen en José:
    5 mei 2015
    Blij dat jullie goed zijn aangekomen en het naar jullie zin hebben! Het eerste verhaal is al mooi geschreven. We zijn benieuwd naar de volgende! Liefs van ons
  4. Ineke:
    5 mei 2015
    Hoi ,lieverds fijn dat jullie naar jullie zin hebbeb en inderdaad dat marktje had ik ook wel willen zien.al is het alleen maar omdat het snachts is.
    veel plezier verder en ben beniewd naar jullie volgende bericht.
    en Mick niet teveel kapsones krijgen met al die aandacht
    dikke kus!
  5. Mylene:
    Hee romaan en mick,

Super leuk om dit te horen !
    haha ja arme mick alweer een atractie net als in Indonesië !
    ik ga jullie wel missen hoor

Dikke kus je kleine zusje
  6. Edwin:
    5 mei 2015
    Dat klinkt allemaal helemaal geweldig :-)
    Ik ben ook benieuwd naar de foto's ;-)

Moos is al helemaal gesetteld en loopt elke avond tussen de hondjes door...

Veel plezier !!
  7. Jan S:
    6 mei 2015
    Leuk verhaal. Veel plezier
  8. Joke:
    6 mei 2015
    Ha Romana en Mick ,goed om te lezen dat jullie lekker bezig zijn , tis hier raar weer, regen ,wind en warm.
  9. Emilie:
    10 mei 2015
    LIKE! leuk om te lezen Romanos en Mick. Geniet van jullie reis en ik mis jullie stiekem al een beetje. Ben blij voor jullie!
    Liefs,
    Xx Emilie