Japan: Kyoto & Nara

5 augustus 2017 - Osaka, Japan

Konichiwa!

Na een paar dagen in Kyoto zijn wij weer op weg naar de volgende bestemming: Osaka.
Hier zullen wij Leon weer zien, die hier nu alweer een half jaartje woont:)

Kyoto is echt een fijne stad; veel te zien en te doen en een ontspannen sfeer. We hebben veel tempels gezien (o.a. de gouden tempel 'Kinkaku-ji'), een boedhistische zen tuin en het keizerlijk paleis. Ook hebben wij de zogenoemde 'filosofenroute' gewandeld, een stuk langs het water waarbij je eindeloos kunt tempelhoppen, en hebben we een 'onsen' bezocht; een Japans badhuis.

Dinsdag hebben we fietsen gehuurd bij het guesthouse, ook een fijne manier om Kyoto te verkennen. Af en toe gestopt bij tempeltjes, de Nishiki-markt en de wijk Gion (geishawijk).
Uiteindelijk een geisha gespot om de hoek bij ons guesthouse!

Tot slot anderhalf uur gewacht bij een restaurant (het scheen het beste 'ramen'-restaurant te zijn van Kyoto en er was ons al verteld dat de kans bestond dat we heel lang moesten wachten). Er was inderdaad een wachtlijst, iedereen vond het volkomen normaal om minimaal een uur te moeten wachten (tja, en wij dus ook, want nu waren wij ook wel heel benieuwd!). Na bijna anderhalf uur was er een tafeltje vrij, en eerlijk is eerlijk; het was ook ontzettend lekker!

Vanuit Kyoto zijn we ook een dagje naar Nara geweest, een plaatsje in de buurt van Kyoto. Het wemelt hier van de hertjes, maar de belangrijkste trekpleister van Nara is de megagrote buddha die hier staat, in de Todai-ji tempel.

Ook een rondje door het bamboe bos in Arashiyama en de Fushimi Inaritempel konden niet overgeslagen worden, en hebben beide hele mooie plaatjes opgeleverd die wij thuis zullen laten zien.

Nu maar eens even kijken hoe het met Leon is:)

Liefs van ons

1. Elly:
    5 augustus 2017
    Weer een mooi reisverhaal, fijn dat jullie Leon gaan ontmoeten leuk voor Mick,geniet nog maar want de helft zit eral weer op, groeten aan Leon!
  2. Joke Balkenende:
    5 augustus 2017
    Klinkt weer top ! Echt vakantie, hier is het wisselend snert weer.
    Met Mags gaat het prima., maar mist jullie wel ,
    Kusz Jan/Jook
  3. Aaltje Schouten-Saarloos:
    7 augustus 2017
    Klinkt allemaal goed, prachtige ervaring.Hebben jullie iets gemerkt van de enorme overstroming van een aantal jaren geleden ?
  4. Els:
    9 augustus 2017
    Hebben jullie nog. Panda beren gezienin het bamboe bos. . Veel liefs gijs en els