Japan: Nikko, Matsumoto, Takayama en Kanazawa

31 juli 2017 - Kanazawa, Japan

Lieve allemaal,

Dit stukje schrijven wij vanuit de "Thunderbird" trein naar Kyoto! We horen alleen maar hele positieve dingen over Kyoto, dus we hebben er onwijs veel zin in:D

Sinds ons vorige berichtje zijn wij in Nikko, Matsumoto, Takayama en Kanazawa geweest. Nikko ligt ten noorden van Tokyo en heeft een heleboel tempels en heiligdommen. Een beetje als Kamakura maar dan groter, indrukwekkender en mooier, vonden wij.

Matsumoto was de bestemming daarna, en is vooral bekend vanwege het Matsumoto kasteel. Hier zijn wij zowel overdag als 's avonds geweest, omdat het kasteel in de avond heel mooi verlicht is, wat prachtige foto's oplevert. We sliepen hier overigens in een typisch Japans hotel, met matjes en futons op de vloer en van die houten schuifdeuren. Superleuk!

Vervolgens door naar Takayama, in de Japanse alpen. Takayama heeft nog heel veel originele Japanse huisjes, dus dit was leuk om een dagje doorheen te struinen. 's Avonds was hier toevallig een festival, dus daar zijn we natuurlijk even gaan kijken. Overal muziek en mensen in de meest gekke outfits! (Maar serieus gekke outfits; van Darth Vader tot een konijn en iemand die een soort yakitori-spies op haar hoofd had)

Gisteren zijn we verder gegaan naar Kanazawa, waar wij ook een nachtje zouden blijven. Kanazawa heeft een kasteel, een mooie tuin (meer een soort park, hier zijn de Japanners gek op, in iedere stad zijn we wel zo'n tuin tegengekomen) en een Samurai wijk. In die wijk zie je de originele huisjes en krijg je een beetje een beeld van hoe de Samurai leefden.

En nu dus in de trein naar Kyoto! Hier blijven we wel een stuk langer, want we reizen nu wel echt op een moordend tempo om maar zoveel mogelijk van Japan te kunnen zien. Eigenlijk vinden we het fijner om iets langer op één plek te zitten dan alle highlights af te gaan en hup, weer door! Dat gaan wij nu dus ook doen, en daarbij is er meer dan genoeg te zien in Kyoto om je een paar dagen te vermaken:)

Liefs van ons
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Els:
    31 juli 2017
    Jullie hebben gelijk om zo veel mogelijk te zien. En lekker met de trein reizen dan zie je ook heel veel. Die tuinen. En die kastelen zijn vast heei. Mool en de steden ook. Heel veel plezier. Veel liefs. Els en een pootje van gijs
  2. Joke Balkenende:
    1 augustus 2017
    Ben jaloers! Het valt niet mee om rustig aan te doen hè er is zoveel te doen en te zien en eigenlijk wil je alles..ik herken dat wel ,heerlijk het reizen alleen al.
    Wij schieten alweer op in jullie huis,klaar met slopen en nu beginnen we met opknappen dat is leuker.
    Dikke kusz van Jan en mij.
  3. Elly:
    1 augustus 2017
    Wat genieten jullie,al die belevenissen, gaan jullizeker weer een fotoboek van maken,wens jullie nog veel plezier groetjes,Elly