Japan: Tokyo & Kamakura

26 juli 2017 - Tokyo, Japan

Lieve allemaal,

Zoals beloofd een update van ons vanuit Japan. We zijn nu in Tokyo, het startpunt deze keer;)
Dat we hier uberhaupt aangekomen zijn is ook een klein wonder, want onze vlucht bestond eigenlijk niet eens! Stonden wij braaf om 7 uur op de bus te wachten om naar Schiphol te gaan, blijkt als we daar aankomen dat er geen vlucht gaat met ons vluchtnummer. Na een beetje rondvragen en een uur in de rij staan bij de informatiebalie blijkt dat onze vlucht gecancelled is en wij op een vlucht van KLM zijn gezet om half 9 (wat ze voor t gemak even vergeten waren om aan ons door te geven). Die ging helaas op dat moment de lucht in..

Wij vreesden dus al dat we weer naar huis konden. Alle vluchten richting Milaan (daar hadden wij een overstap) zaten vol of waren zelfs overboekt. Na een tijdje van de ene balie naar de andere gestuurd te zijn kan een zeer capabele meneer van T6 ons helpen; hij zet ons op een directe vlucht naar Tokyo! Uiteindelijk komen we dus ruim een uur eerder aan op de bestemming dan in eerste instantie het geval zou zijn. Heel erg fijn:)

Tokyo is groot, megagroot. En duur. Maargoed, dat mag de pret niet drukken, dus aangezien wij pas om 3 uur mogen inchecken dumpen wij onze backpacks om alvast de Senso-ji tempel te bekijken en door het Ueno park te wandelen. 'S avonds nog even de Tokyo Skytree op om Tokyo bij nacht te zien; mooi uitzicht met al die lichtjes:) Daarna is het tijd om in onze capsulebedden te duiken. Heel grappig, we hebben een capsulehotel geboekt, dat betekent dat iedereen in z'n eigen 'hokje' ligt dat bestaat uit een bed, een plankje en een lampje. Gordijntje ervoor en klaar is je mini-kamer!

Maandag en dinsdag hebben we de stad in sneltreinvaart bekeken. Van de wolkenkrabbers in Shinjuku, de stadsparken in centraal Tokyo en het drukke kruispunt (ja, dat kruispunt dat iedereen wel kent van tv, met al die zebrapaden die 8 kanten op gaan) in Shibuya. Het is er inderdaad zo ontzettend druk, en je ziet aardig wat mensen zichzelf filmen terwijl ze daar oversteken. Daar in de buurt staat trouwens ook het beeld van Hachi, naar de hond uit de film.

Vandaag zijn we naar Kamakura geweest, een oude keizerlijke hoofdstad. De route die je kunt lopen begint in het plaatsje zelf en gaat vervolgens door n bos, waarbij je om de zoveel tijd tempels en heiligdommen tegenkomt. Kamakura staat er vol mee, dus tegen de tijd dat we weer terug waren in het stadje zat de dag er alweer bijna op. Helaas Mt. Fuji niet gezien (je schijnt bij helder weer mooi uitzicht op Mt. Fuji te hebben, maar jammer genoeg was het bewolkt), wel een hele grote buddha :P

Morgen willen we graag naar Nikko, dus dan gaan we onze treinkaarten activeren. Eens zien of dat lukt, want veel staat alleen in het Japans aangegeven. Al zijn de mensen hier wel ontzettend behulpzaam, dus dat komt vast goed:)

Liefs van ons

1. Ineke:
    26 juli 2017
    Leuk weer ,de reisverhalen,ps ik dacht dat hachi op het platteland was.
    Veel plezier morgen en tot het volgende reisverhaal.
    Kus ineke
  2. Joke Balkenende:
    26 juli 2017
    Dat was best een spannende start van de vakantie..
    Het gaat goed met Maggi ze is in vogelvlucht gezien door Helma . Ze heeft zich niet aan ons laten zien , we zijn wij te luidruchtig bezig
    Geniet ze en dikke knus
  3. Aaltje Schouten-Saarloos:
    26 juli 2017
    Klinkt goed Mick, een verwarrend begin, Japan lijkt mij erg boeiend
  4. Aaltje Schouten-Saarloos:
    En Romana natuurlijk
  5. Elly:
    27 juli 2017
    Hoi Romana en Mick,

Fijn weer iets van jullie te horen, wat een begin van de reis, maar gelukkig toch goed afgelopen! Ga lekker genieten,tot horens,
  6. Els:
    27 juli 2017
    Jullie hebben al heel veel Beleefd inde vakantie, eenfijne dag morgen.
    Veel liefs Els en een pootje van GIjs.