Portugal - Porto

14 augustus 2022 - Porto, Portugal

Hola,

Even een berichtje uit Portugal:) Nu we na 2 baby's en 2 jaar corona weer kunnen rondreizen, besloten we dit paardje ook weer eens van stal te halen. Dit keer dus mét 2 nieuwe reisgenoten!

De vakantie begon toen we om half 3 's nachts opgehaald werden om naar Schiphol te gaan, want tja, je weet het niet met de huidige toestanden daar. We gingen ervan uit dat het 4 uur lang in de rij staan zou worden en vervolgens rennen naar de gate. Dit viel allemaal hartstikke mee en na 1,5 uur waren we door de douane.

Twee uurtjes vliegen en we stonden al op Portugese bodem. Met de metro naar het centrum en het feest kon beginnen.

De eerste dag hebben we vooral veel gelopen (we hebben 2 buggy's mee voor nieuwe reisgenoot 1 en nieuwe reisgenoot 2, no worries;)). Porto is heel fotogeniek; overal oude gebouwen met azulejos. Het centrum is vrij compact dus alles is goed te belopen. Al die heuvels beschouwen we maar als extra training bij gebrek aan een sportschool.

Het strand ligt op een minuutje of 20 met de bus, dus daar zijn we ook een dagje geweest. Verder genoeg speeltuintjes opgezocht, veel door de stad gewandeld en uiteraard port gedronken in Gaia (de wijk aan de andere kant van de brug waar alle porthuizen staan). Mini 1 en mini 2 namen genoegen met limonade.

Nu zijn we met de trein verder getrokken naar Aveiro, maar daarover meer als wij bij onze volgende bestemming zijn.

Groetjes van ons alle 4,

Ciao!

1. Elly:
    14 augustus 2022
    Leuk Romana dat je dit weer opgepakt hebt genieten hoor
  2. Ineke:
    17 augustus 2022
    Leuk om weer te lezen hoe het gaat