Maleisië: Langkawi, Redang & Kuala Terengganu

10 augustus 2015 - Cherating, Maleisië

Lieve allemaal,

Nog maar twee weken te gaan, dan stappen wij weer op het vliegtuig richting Amsterdam. We hebben een ticket geboekt voor de 23e, dan zijn wij op een paar dagen na 4 maanden weg geweest. Tot die tijd zullen we de twee resterende weken hier ten volle benutten en nog zoveel mogelijk genieten:)

In Langkawi zijn de stranden de voornaamste attractie; wij hebben hier dan ook veel op het strand gelegen. Al snel hadden we tussen de grote restaurants en hotels een mini barretje ontdekt, vlakbij ons hotel en het strand. Met een hele lieve eigenaar, dus hier hebben we bijna iedere dag wel ontbeten of geluncht. Ook hebben we bij het hotel fietsen gehuurd voor een dag, voornamelijk omdat Mick niet zo goed 4 dagen achter elkaar op het strand kan liggen;)
Aan de andere kant van het eiland kan je met een kabelbaan de berg op voor een mooi uitzicht over Langkawi. Het zou een uur fietsen zijn, maar dat viel vies tegen met die hitte! We hebben er iets langer over gedaan :P
Het uitzicht was het wel waard!
Even verderop is een waterval waarvan wij gelezen hadden dat je daar kon zwemmen. Hier zijn we ook nog even heen gefietst, dit was ook erg mooi:) (al moet je wel uitkijken dat je niet te dicht bij de rand van de waterval komt want er zijn dus weleens mensen naar beneden gestort)
Toen de terugweg, tja.. Langkawi heeft niet heel veel wegen, maar wij presteerden het om de verkeerde weg in te slaan, waardoor we een uur om hebben gefietst :P Ach, het was een mooie route,)

Hierna volgde de oversteek van de westkant naar de oostkant van Maleisië. Dit kon het beste gedaan worden met een nachtbus, adviseerde men. Het was namelijk een lange rit en dat scheelde dan meteen weer hotelkosten voor een nacht. Nou, wij zijn er weer even aan herinnerd waarom wij nachtbussen niet zo fijn vinden. Naast het feit dat het oncomfortabel is, hadden we deze keer ook nog eens een bus met een overactieve airco! Hartstikke koud, iedereen zat met jassen e.d. aan, inclusief de buschauffeur. Gelukkig (want uiteraard geen jas bij ons) zijn onze strandlakens multifunctioneel en werken ze ook prima als deken:P

Verkleumd maar wel op tijd stonden wij de ochtend erna te wachten bij de boot. We gingen namelijk naar Redang island! Dit was niet de oorspronkelijke planning, in eerste instantie zouden we naar de Perhentians gaan, vlakbij Redang. Maar na gehoord en gelezen te hebben dat de Perhentians (zeker nu in het hoogseizoen) vol zitten met hippies en dat de duikscholen daar vrijwel allemaal naar duiksites bij Redang toe gaan, besloten we de Perhentians over te slaan en in plaats daarvan naar Redang te gaan:)

Redang was heerlijk; lege stranden, heel helder water vol gekleurde vissen en koraal en maar weinig toeristen. Mick heeft hier gedoken en we hebben meerdere keren gesnorkeld. Naast alle mooie vissen en koraal zouden hier ook haaien en schildpadden zitten, maar die zijn we helaas niet tegengekomen. Daar moet je natuurlijk wel veel geluk mee hebben.

Na Redang verbleven wij een paar dagen in Kuala Terengganu, op het vasteland. Hier hebben we de Taman Tamadu Islam bezocht, wat zich nog het best laat omschrijven als "Madurodam voor belangrijke islamitische gebouwen". Alle moskeeën en andere bouwwerken die belangrijk zijn voor de Islam zijn hier in het klein nagebouwd. Best interessant om te zien:)

Nu zijn we doorgereisd naar Cherating, iets ten zuiden van Kuala Terengganu. Dit zou een tussenstop zijn voordat wij verder gaan reizen richting het Nationaal park Taman negara. Hier blijkt echter dat je ook vanuit Cherating het park in kan; dan doe je niet de gangbare route van 1 dag, maar een niet-toeristische route met een overnachting in het park. Maar eens bedenken of we dat niet leuker vinden..

Maar het is weer een ontzettend lang verhaal aan het worden, dus welke route het uiteindelijk geworden is horen jullie binnenkort :)

Liefs van ons

1. Elly:
    10 augustus 2015
    Het is weer fijn van jullie te horen, nog 2 weken genieten,Romaan ik heb vakantie en het eerste wat ik heb gedaan is de varanda schilderen,je hoeft niet te helpen,nog heel veel plezier, zie jullie over 2 weken. Groetjes
  2. Mandy:
    10 augustus 2015
    Hahaha wat een pech dat jullie geen haaien tegenkwamen bij het snorkelen. Gekkerd :P Geniet er nog even van. Spreken snel af als je weer thuis bent! xxx
  3. Ineke:
    10 augustus 2015
    Fijn dat jullie het nog steeds zo fijn hebben,maar wij gaan aftellen .
    En een dikke knuffel van Moos!